Indruk maken met innovatieve arbeidsvoorwaarden-
voorstellen

De diepte in met Niels

Van A4 naar SUC6

Onze Concept Creator Niels heeft een arbeidsvoorwaardenvoorstel ontworpen dat niet alleen inhoudelijk sterk is, maar ook visueel en digitaal een blijvende indruk achterlaat. Van saai, wit A4-tje naar een bij de klant passend concept, dat is de uitdaging waar Niels voor stond. 

Wij hebben met Niels samen teruggeblikt op dit project. Lees in het interview hieronder hoe hij hierop terugkijkt!

Niels Bruning

Laatst gezien: vandaag om 13:24

Wat was de belangrijkste uitdaging die dit project moest oplossen?

Als je Champions League speelt of wilt spelen in jouw sector, dan wil je dat bij de voordeur direct aan je nieuwe medewerkers duidelijk maken. Om een bepaalde standaard neer te leggen en ervoor te zorgen dat het DNA van jouw bedrijf direct wordt begrepen, zorg je er wel voor dat het voorstel dat een sollicitant krijgt, direct een enorme indruk maakt.

Hoe heeft jouw aanpak het project positief beïnvloed?

Klinkt cliché, maar toch out-of-the-box denken. En recalcitrant zijn. De klant vraagt dit: oké dat gaan we het oppakken en uitwerken. Maar hallo?! Hebben jullie ook hieraan gedacht?

Welke innovatieve oplossingen zijn er binnen dit project toegepast?

Je gebruikt je eigen energie (warmte van je vinger) om je wachtwoord en gebruikersnaam zichtbaar te krijgen op een fysiek kaartje dat we naar het huisadres opsturen. Dat is natuurlijk al spot-on en super uniek! Plus daarbij, jouw gehele arbeidsvoorwaarden staan op 1 enkel A5-kaartje.

Dat alle informatie van jouw arbeidsvoorwaarden vervolgens in een virtuele wereld staat, ook dat is innovatief. Je krijgt punt voor punt alle belangrijke arbeidsvoorwaarden digitaal te zien als je via de logingegevens op jouw A5-kaartje inlogt in het portal. De laatste slide wordt een download knop voor het juridische gedeelte, en hier kun je direct je arbeidsovereenkomst ondertekenen of akkoord geven op het voorstel. Op deze manier zal de sollicitant alle benodigde informatie krijgen, inzien én getekend terugsturen. De optimale kandidaat journey én lekker efficiënt voor de organisatie!

Wat was het meest waardevolle inzicht dat je hebt opgedaan tijdens dit project?

Een arbeidsvoorwaardenvoorstel hoeft niet saai en onpersoonlijk te zijn. Dit past prima in een conceptuele gedachten van een organisatie. Duik eens in de journey van een sollicitant… Wat zou je graag zelf willen zien? Hoe zou je ontvangen willen worden? Welke kernwaarden van je bedrijf wil je ze al direct kennis mee laten maken? Echt, dit is je kans om direct een bepaalde standaard neer te leggen.

Hoe heeft dit project bijgedragen aan de doelen van de klant?

Ik denk dat ik deze vraag hiervoor al enigszins heb beantwoord. Met name het laatste stuk is hierop van toepassing. En ShapR laat hiermee zien dat het dé partij is om mee samen te werken op dit gebied. We hebben specialisten in dienst die de inhoud goed in duiken, wat is relevant om te laten zien en wat niet? We hebben creatieven binnen ShapR om de boodschap goed over te brengen. En uiteraard onze digitale tak die ervoor zorgt dat het idee digitaal tot leven komt.

Niels Bruning

Concept Creator

Geïnspireerd geraakt?

Dat snappen we. We zijn trots op onze collega’s die bij onze klanten deze gave HR-producten en -diensten neerzetten. Wil je meer informatie over dit onderwerp en hoe ShapR jou daarmee kan helpen?

Neem contact op met Niels en ontdek hoe wij jou kunnen helpen.